אטרקציות באנטליה

המינרט המחורץ – הצריח של אנטליה ששווה להכיר !

המינרט המחורץ באנטליה

המינרט המחורץ (Yivli Minaret)  סמלה של אנטליה,שיך למסגד בעל כמה כיפות אשר נבנה ע”י סולטן סלג’וקי “אלאדין קיקיובאד” בתחילת המאה ה-13.

המינרט עצמו מתנשא לגובה של 28 מטר מונח על בסיס מתומן נתמך ע”י אבן מרובעת, מתוך כל המונומנטים אשר נמצאים בתוך החומות המינרט נחשב למרשים והמעניין ביותר. המינרט אשר חלקו נהרס ברעש אדמה צורף לארמון אשר נבנה במקור כמקדש במאה ה-2 לאחר מכן הוסב לכנסיה בתקופה הביזנטית ולבסוף למסגד ע”י העותומנים.

מיקום מסגד המינרט

המקום נמצא באזור מרכז העיר של אנטליה בעיר העתיקה קליסי ברחוב שנקרא: Cumhuriyet. הצריח עצמו מעוטר באריחים מיוחדים בצבע כחול ולמעשה נחשב לסמל של העיר.

דרך ההגעה הטובה ביותר במקום היא רגלית, לאחר שמגיעים לעיר העתיקה להגיע לאזור כיכר Kalapisi משמה תמצאו אותו בקלות.

היסטוריה קצרה של מסגד המינרט

למעשה במאה ה-14 המקום נהרס לחלוטין והחלו לתקן אותו, הוא נחשב לבין העתיקים שנבנו בצורה של כיפה באנטליה. הגג עצמו מוחזק על ידי 12 עמודים שנבנו בעת העתיקה. המסגד מפורסם בעיקר בזכות הצריח הגבוה שנישא מעליו שנמצא בגובה של מעל 37 מטרים.

הצבעים שמעטרים אותו הם כחול וטורקיז והוא נבנה עם עיצוב אדריכלי מיוחד, בשנות ה-50 בוצע שחזור חלקי של המקום ובשנת 1973 האתר למורשת היסטורית של טורקיה והמנהלת ביצעו שחזור מלא.

המינרט המחורץ – שורה תחתונה

ללא ספק מדובר באחד המקומות המיוחדים שיש בעיר העתיקה באנטליה והוא מקום ביקור חובה שמכיל שלל היסטוריה וגוונים מיוחדים של צבעים שישדרגו לכם את התמונות בעיר, במידה ואתם בעיר העתיקה, מרחק הליכה ממכם נמצא הצריח הכביר שנחשב לסמלה של אנטליה.

למי שרוצה יש סיורים מודרכים בעיר שבחלקם מסבירים על ההיסטוריה שלה ובפרט על המינרט עצמו.

 

4.8/5 - 23 הצבעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button