מגזין אנטליה

מרכז אנטליה – מדריך אטרקציות ומלונות ללב העיר ששווה להכיר!

טיול באזור מרכז אנטליה מציע שפע של דברים לעשות, החל ממלונות טובים, אטרקציות, קניות ועוד.. הבאנו לכם את כל המידע שצריך לדעת לפני שמגיעים לטיול במרכז העיר. כל הטיפים וההמלצות ששווה להכיר במדריך השלם לאזור מצוות טרוול אנטליה.

כתבות אחרונות

אטרקציות במרכז אנטליה

נתחיל עם האטרקציות הכי טובות שיש במרכז אנטליה, אתרים היסטוריים ומקומות השופינג ששווה להכיר:

העיר העתיקה (Kaleici)

קליסי (לא זו חלאיסי ממשחקי הכס), הידועה גם בשם העיר העתיקה, הוא רובע היסטורי הממוקם בלב אנטליה. העיר העתיקה מפורסמת ברחובותיה הצרים, המבנים ההיסטוריים והארכיטקטורה מהתקופה העות’מאנית.מומלץ לטייל בעיר העתיקה בטיול רגלי ולהתפעל מהאווירה המקסימה של הרובע ההיסטורי הזה. כמה מהאטרקציות המובילות בקאלייצ’י כוללות את שער אדריאנוס, מגדל השעון ומוזיאון אנטליה.

מוזיאון אנטליה

מוזיאון אנטליה כמו שציינו קודם הוא אחד המוזיאונים הגדולים בטורקיה, והוא ביתו של אוסף נרחב של חפצים מהעולם העתיק. המוזיאון מציג תערוכות על ההיסטוריה של אנטליה והאזור שמסביב, כמו גם תצוגות על תרבויות עתיקות כמו היוונים, הרומאים והעות’מאנים.

מפלי דודן

מפלי דודן הם סדרה של מפלים שוצפי מים הממוקמים ממש מחוץ למרכז העיר אנטליה. באזור יש נוף עוצר נשימה. יש גם מספר מסעדות ובתי קפה ליד המפלים, מה שהופך אותו למקום פופולרי עבור תיירים להירגע וליהנות מהיופי הטבעי של האזור.

שער אדריאנוס

שער אדריאנוס הוא אנדרטה היסטורית הממוקמת בעיר העתיקה של אנטליה. השער נבנה לכבודו של הקיסר הרומי אדריאנוס והוא אחת הדוגמאות השמורים ביותר לאדריכלות הרומית בעיר. מקום טוב לעשות בו תמונות ולהתפעל מארכיטקטורה היסטורית.

מרינת אנטליה

המרינה של אנטליה היא יעד פופולרי לתיירים שרוצים ליהנות מקו החוף הים התיכון היפהפה. בסיור במקום תוכלו לראות בהליכה רגלית את הנוף הימי של העיר וגם מספר יאכטות גדולות ומרשימות. יש גם כמה מסעדות ובתי קפה ליד המרינה, מה שהופך אותה למקום מצוין להירגע וליהנות מהנוף.

אזור העיר העתיקה קליאסי במרכז אנטליה
תמונה מגובה של העיר העתיקה – אתר חובה.

אתרי קניות ושופינג במרכז אנטליה

חוץ מאטרקציות יש כמובן מקומות לקניות ושופינג ואנחנו הישראלים אוהבים לנצל כל הזדמנות ובכל יעד חייבים לקנות משהו, אלה הם מקומות הקנייה המומלצים במרכז העיר:

בזאר אנטליה

הבזאר של אנטליה הוא שוק חיצוני גדול הממוקם בעיר העתיקה של אנטליה. אתם יכולים לדפדף בין הדוכנים המוכרים הכל, מתבלינים וטקסטיל ועד קרמיקה ותכשיטים. מיקוח על המחיר הוא חלק מהתרבות לכן תצטרכו להכין את עצמכם, כמובן על גבול הטעם הטוב.

קניון TerraCity

קניון טרה סיטי הוא אחד ממרכזי הקניות הגדולים באנטליה, המציע מגוון רחב של מותגים בינלאומיים ומקומיים. הקניון כולל קולנוע, מתחם אוכל ואזור משחקים לילדים, מה שהופך אותו לאחד ממרכזי קניות הבגדים הפופלרים במחוז.

מארק אנטליה

MarkAntalya הוא קניון מודרני הממוקם בלב אנטליה. הקניון כולל למעלה מ-150 חנויות המוכרות בגדים, אביזרים ואלקטרוניקה, כמו גם בית קולנוע ומגרש אוכל.

שדרות אתאטורק

שדרות אתאטורק היא רחוב קניות שוקק חיים במרכז אנטליה. המבקרים יכולים למצוא מגוון חנויות המוכרות הכל, החל מבגדים ונעליים ועד מזכרות וממתקים טורקיים. הרחוב כולל גם כמה בתי קפה ומסעדות שמומלץ לקחת בהם הפסקה מרעננת.

קלאיסי – העיר העתיקה

העיר העתיקה של אנטליה, Kaleici, היא מקום מצוין לקניות של אומנות טורקית מסורתית ומזכרות. תוכלו למצוא כלי חרס בעבודת יד, טקסטיל ושטיחים בחנויות הקטנות ובבוטיקים המצוידים ברחובות הצרים של הרובע הקסום הזה.

טיפים למטייל במרכז אנטליה

  • תתלבש כראוי: אנטליה היא עיר שמרנית, ועל המבקרים להתלבש כראוי כאשר הם מטיילים במרכז העיר. מומלץ לכסות את הכתפיים והרגליים בעת ביקור במסגדים או אתרים דתיים אחרים.
  • היו מוכנים למזג האוויר: באנטליה יש אקלים ים תיכוני, מה שאומר שהקיץ חם ויבש, בעוד שהחורף מתון וגשום. על המבקרים לארוז בהתאם, עם ביגוד קל לחודשי הקיץ ושכבות חמות לחורף.
  • היזהרו מכייסים: כמו יעדי תיירות רבים, אנטליה יכולה למשוך כייסים ופושעים קטנים אחרים. אתם צריכים להיות מודעים לסביבתכם ולשמור על חפצי הערך שלכם קרובים כל הזמן.
  • למדו קצת טורקית: בעוד שאנשים רבים באנטליה מדברים אנגלית, לימוד קצת טורקית יכול להיות מועיל בעת ניווט בעיר ותקשורת עם המקומיים. אפילו ידיעת ביטויים בסיסיים כמו “שלום” ו”תודה” תעזור לכם ותשפר את התקשורת מול התושב המקומי.
  • נצלו את התחבורה הציבורית: באנטליה מערכת תחבורה ציבורית נרחבת, הכוללת אוטובוסים וחשמליות, שהן גם זולות וגם נוחות. מבקרים יכולים לחסוך כסף על ידי נסיעה בתחבורה ציבורית במקום מוניות או מכוניות פרטיות.

שורה תחתונה

טיול באזור מרכז אנטליה הוא חובה לכל מי שמגיע לטייל בעיר. המקום מכיל בתוכו המון אתרי קניות וגם קצת אתרים היסטוריים ששווה לקפוץ עליהם “על הדרך” בנוסף למי שרוצה להיות במרכז העניינים יש גם כמה מלונות שאפשר לשריין במקום וללא ספק בעת ביקור שלכם במקום אתם חייבים להגיע לאזור.

4.8/5 - 23 הצבעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כדי לראות גם
Close
Back to top button